Menu

Ding ding ding! Tuborgs nisser besøger 442 værtshuse og barer, når sneen falder

Traditionen tro skydes salget af Tuborg Julebryg i gang fredag den 1. november kl. 20:59. Som traditionen byder, vil 230 nisser servere smagsprøver på årets snebajer landet over. Tuborg har 442 kunder på besøgslisten i år.

Fredag aften kl. 20.59 bliver Danmark ramt af snestorm, når årets Tuborg Julebryg endnu engang lander til J-dag.

Klædt i de velkendte blå nissekostumer synger Tuborgs julenisser den traditionelle julebrygsang til Bjældeklang-melodien, og uddeler de første Tuborg Julebryg på barer og restauranter.

I år er det 40 år siden, at det lille postkort i de blå og hvide farver blev brugt som en julehilsen til danskerne fra Tuborg. Den første Tuborg Julebryg blev først lanceret to år senere i 1981. Biografreklamen, der blev lavet som tegnefilm til voksne, hvor Julemanden jagter en Tuborg-lastbil i sin kane, kom i 1984.

I 1990 introducerede Tuborg J-dag. Dengang udkom Tuborg Julebryg onsdag aften kl. 23:59, men siden 1999 har J-dag ligget første fredag i november kl. 20:59.

”J-dag er er Tuborgs juleaften, og Tuborg Julebryg signalerer, at julen er på vej. I år fejrer vi ikke blot at sneen falder, men også, at den velkendte julehilsen, Glædelig jul og Godt Tub’år, har 40 års jubilæum. Den ikoniske tegnede reklamefilm kan samtidig fejre 35 års jubilæum, og jeg tror faktisk, at det er den ældste reklamefilm i verden, der stadig bruges,” siger Anne Dorthe Beck-Nielsen, der er brand manager for Tuborg Julebryg.

”Tuborg er hele Danmarks øl, og Tuborg Julebryg og J-dag er blevet en uundværlig del af danskernes juletraditioner. Vi har løbende tilpasset J-dag, så traditionen passer til tidsånden og til vores værdier, men målet er det samme. J-dag markerer, at julen er på vej,” siger Anne Dorthe Beck-Nielsen.

Smagsprøverne på årets Tuborg Julebryg uddeles til Tuborgs kunder i hele landet, og der er en kasse per kunde, og én snabajer per gæst. Nisserne er stort set alle medarbejdere i Carlsberg Danmark. De kører i år både i hestevogne, minibusser og lastbiler, som alle er udsmykket til lejligheden.

I alt besøger Tuborgs 230 nisser 442 barer og restauranter mellem kl. 20:59 og midnat, og der uddeles i alt 25.000 Tuborg Julebryg eller én per gæst på beværtningerne, der besøges. I år har nisserne også 25.000 nissehuer med sig på turen.

Årets ruter og navne på de beværtninger der besøges, offentliggøres på Facebook den 29. oktober kl. 12. Se listen her: https://www.facebook.com/events/704412936747620/

På hver vogn har Tuborg en holdleder, som kaldes overnissen. Overnissen er ansvarlig for, at alle har det sjovt, er trygge og opfører sig ordentligt.

Derudover støtter Tuborgfondet de mange frivillige i Natteravnene til lejligheden. Natteravnenes mål er også at skabe tryghed gennem en ansvarlig, omsorgsfuld og forebyggende synlig tilstedeværelse i nattelivet. I dagens anledning har Tuborgfondet sørget for, at Natteravnene er festligt klædt i nissehuer.

 

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

Corporate Affairs Director, Danmark

Rasmus Bebe

Tel +45 21 16 64 19 Email [email protected]