Menu
Tophero Image

Velkommen til vores visuelle identitet

Introduktion

Vores visuelle identitet er vores ansigt udadtil. Det repræsenterer vores personlighed, vores attitude og vores værdier til omverdenen - og det er et af nøgleelementerne der binder os sammen som gruppe.

Denne side repræsenterer kerne elementerne ved vores visuelle identitet; en identitet der er skabt for at repræsentere Carlsbergs arv samtidig med at være moderne, dynamisk og modig.

Her på siden kan du finde inspiration - det er simple guidelines og eksempler på, hvordan du kan bruge vores forskellige dele af vores visuelle identitet, når du skal skabe et Carlsberg Danmark udtryk. 

Hvert stykke Carlsberg Danmark design bidrager til vores visuelle brand identiet. 

Vores logo

Vores Carlsberg Danmark logo er tilgængeligt i to primære farver, et i grønt og et i hvidt. 

 

Placering

Fast placering

Polstring omkring logoet defineres af bredden på Carlsberg 'C'. Denne regel omkring polstring skal altid overholdes, når man arbejder med layouts.

Fri placering

Som et alternativ til den faste placering kan der også laves fri placering af Carlsberg logoet. En tommelfingerregel er at nedskalere logoet med 50% til 80% fra CAPS-højde og centrere det et sted, der er passende i forhold til typografien, under hensyntagen til den samlede balance i layoutet.

Logo størrelse: 80% af CAPS-højde

Logo størrelse: 80% af CAPS-højde

Logo størrelse: 70% af CAPS-højde

Logo størrelse: 70% af CAPS-højde

Hero_golden.jpg

VORES TYPOGRAFI

Carlsberg Sans

Carlsberg Sans Light

Carlsberg Sans Light Italic

Carlsberg Sans Bold

Carlsberg Sans Bold Italic

Carlsberg Sans Black

Carlsberg Sans Black Italic

Layout principper

Når vi arbejder med skærme, tekst og overskrifter, bruger vi vores Carlsberg Sans typografi på en fleksibel og dristig måde, hvor vi leger rundt med den for at få et levende og moderne udtryk. 

Overskrifter og displaytekst skal altid skrives med STORE BOGSTAVER og aldrig med små bogstaver.

Hero_sun-yellow.jpg

VORES FARVER

Inspireret af vores globale brand

Primære farver

Vores primære farver består af dyb, elegant Carlsberg grøn, komplementeret af ren hvid.

 

Sekundære farver

Inspireret af alle Carlsberg Gruppens brands og flasker, bidrager vores sekundære farver til en moderne og levende visuel identiet, der reflekterer diversiteten på tværs af vores virksomheder og brands.

Kombinationen i layoutet skal altid inkludere en eller begge primære farver, kombineret med kun en sekundær  farve.

Hero_bordeaux.jpg

VORES HÅNDLAVET HUMLEBLAD

Vores fremtrædende grafiske element er en fortolkning af vores ikoniske humleblad - inspireret af de fine udformede linjer på vores arvemærker.

Humlebladet er håndlavet med fine linjer, der forbinder det med vores arveflasker og giver det en let tekstur og en menneskelig karakter. Det udformede humleblad kommer i to størrelser, som vi bruger dynamisk i forskellige afgrøder og farver.

Det håndlavede humleblad kommer i to primære farver, Carlsberg grøn og hvid og i vores syv sekundære farver. Det hvide humleblad bliver brugt på alle farvede baggrunde, hvorimod det Carlsberg grønne og humlebladet i de sekundære farver bliver brugt på hvid baggrund. 

Hvidt humleblad på Carlsberg grøn baggrund

Hvidt humleblad på Carlsberg grøn baggrund

Carlsberg grønt humleblad på hvid baggrund

Carlsberg grønt humleblad på hvid baggrund

Til billedbaggrunde bruger vi vores hvide og Carlsberg grønne humleblad.

 

Hvidt humleblad på billedbaggrund

Hvidt humleblad på billedbaggrund

Carlsberg grøn humleblad på billedbaggrund

Carlsberg grøn humleblad på billedbaggrund