For første gang i fem år lancerer Tuborg en ny variant: Tuborg Orange udelukkende for Roskilde Festivalen.
Den nye Tuborg Orange kommer kun som fadøl, og får sin egen profilbar i Food Court på årets Roskilde Festival. Tuborg Orange skal supplere den velkendte Grøn Tuborg, Danmarks mest populære øl, samt Guld Tuborg, Tuborg Classic og den økologiske og ufiltrerede Tuborg RÅ.
”Det er ikke hver dag, at Tuborg lancerer en ny variant, og vi glæder os til at lancere Tuborg Orange. Tuborg Orange er brygget udelukkende til Roskilde i begrænset mængde, så vi forventer faktisk, den bliver udsolgt. Vi glæder os lige frem til at se, hvor hurtigt det går,” siger Mads Egeskov Bach, Brand Manager for Tuborg.
”Tuborg Orange er økologisk, den er tørhumlet, og har noter af både mango, grapefrugt og lime. De eksotiske aromaer, som jeg tror, mange vil kunne lide, kommer af den sene tilsætning af humlesorterne Azacca, Motueka og Citra,” siger Mads Egeskov Bach.
Tuborg Orange vil kun blive solgt på indre plads på Roskilde Festival – i dagene onsdag til lørdag.
Siden 2014 har Roskilde Festival fokuseret på at øge andelen af økologisk mad i festivalens boder. Det resulterede bl.a. i lanceringen af Tuborg RÅ, der blev testet på Roskilde i 2014, og siden lanceret i hele Danmark. Det er i dag Danmarks mest populære økologiske øl.
Tuborg og Roskilde Festival arbejder sammen mod en mere økologisk festival.
”En større og større del af sortimentet skal blive økologisk i de kommende fem år, og det er en rejse, som vi glæder os til. I 2014 lancerede vi Tuborg RÅ, og i år lanceres Tuborg Orange, og vi har spurgt Coca-Cola om de vil teste deres helt nye økologiske Honest organic lemonade på Roskilde, som vi ved er et godt sted at teste nylanceringer, da Roskilde i størrelse svarer til Danmarks fjerde største by,” siger Mads Egeskov Bach.
Carlsberg lancerede sin første økologiske øl i 2008, da Husbryggeriet Jacobsen sendte Jacobsen Extra på gaden. Jacobsen Extra er også tilgængelig på Roskilde i år, og kan nydes i bl.a. Beer Barn, der er inspireret af de amerikanske øllader, der giver chaufførerne mulighed for at køre deres trucks ind i laden og få leveret ordren direkte til bilen. Beer Barn blev introduceret i 2017 med så stor succes, at ølladen nu for tredje år kan findes på indre plads på Roskilde Festival – i dagene onsdag til lørdag. I år serverer Beer Barn 30 forskellige varianter, der spænder fra det sure til det bitre og fra de lyse og røde til det helt dybe, sorte øl.