Menu

Henrik Friis Fredvig ny VP On Trade i Carlsberg Danmark

Henrik Friis Fredvig er tiltrådt som ny VP On Trade i Carlsberg Danmark. En af hans første handlinger er at hjælpe kunderne med at genåbne med helt nyt øl-for-øl koncept.

Henrik Friis Fredvig blev udnævnt som VP On Trade og indtrådte i Carlsberg Danmarks Ledergruppe den 23. marts. Han referer til Peter Haahr Nielsen, direktør for Carlsberg Danmark.

Fredvig startede sin karrierer i Carlsberg tilbage i 2011 som Key Account Manager i Convenience i Off Trade, og blev senere udnævnt til Field Sales Director, for i 2018 at blive Customer Channel Director i Off Trade i Carlsberg Denmark. Fredvig kommer senest fra en stilling som Customer Channel Director i On Trade, en rolle han har siddet i siden 1. januar i år.

Peter Haahr Nielsen, direktør for Carlsberg Danmark, siger: ”Jeg er virkelig glad for, at Henrik står klar til at overtage stafetten i On Trade. Vi får en engageret og initiativrig salgsdirektør, som i kraft af sine mange år i Carlsberg har en indgående indsigt i forretningen. Jeg har fuld tillid til, at han vil gøre en forskel.”

Et af de første projekter, som Fredvig står i spidsen for sammen med Carlsbergs brand team er ”Adopt a Keg” - eller på dansk: øl-for-øl. Ideen er, at danskerne kan fylde deres egen digitale øltønde med det øl, de køber i det lokale supermarked og dermed spare op til gratis fadøl, når samfundet åbner igen og dermed hjælpe udskænkningsstederne med en succesfuld genåbning.

Konceptet er kort sagt en øl for øl. Når du drikker en Carlsberg, hvad enten det er en Pilsner, Humle, 1883 eller en alkoholfri Carlsberg Nordic fylder du din egen øltønde. Vi ved fra vores kunder, at der er brug for at støtte de lokale caféer, barer og restauranter så snart samfundet åbner igen. De har brug for en håndsrækning og en god start på genåbningen. Den vil vi gerne være med til at sikre sammen med danskerne,” siger Henrik Friis Fredvig, On-trade Direktør i Carlsberg Danmark.

Køber man en øl på returflaske eller en dåseøl i det lokale supermarked, kan man hurtigt scanne etiketten og dermed fylde sin digitale ølfustage på Carlsbergs hjemmeside . Når man har scannet fire øl (max. én om dagen) har man fyldt sin ølfustage, som kan veksles til to gratis fadøl, når den lokale beværtning åbner igen.

Øl-for-øl webapplikationen er tilgængelig på www.Carlsberg.dk fra mandag den 20. april kl. 9:15.

”Adopt a Keg” lanceres i Danmark, men planen er at rulle ideen ud i Carlsbergs andre markeder, der er ramt af udbruddet af COVID-19.

Vi tester øl-for-øl her i Danmark, og håber, at danskerne vil hjælpe barer og restauranter, så snart det er forsvarligt at åbne dem igen. Vi har bevist, at vi kan stå sammen under krisen. Ved at spare op til to gratis fadøl, håber vi selvfølgelig, at man tager sin ven eller veninde under armen. Udskænkningen skal selvfølgelig ske på forsvarlig vis under hensyn til myndighedernes anbefalinger. Nu skal vi vise, at vi også kan åbne samfundet op igen sammen,” siger Henrik Friis Fredvig.

Henrik Friis Fredvig bor i København med sin hustru og deres søn på 12 år.

Fredvig afløser Simon Fibiger, der har fungeret som VP On Trade siden 2016, som udnævnes til VP Category and Customer Development i Carlsberg Group med reference til Joao Abecasis, Group CCO.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

PR Specialist, Danmark

Jacob Bulow Hansen

Tel +45 28 94 27 40 Email [email protected]