F.C. København og Carlsberg indleder et af de største fodboldår i årtier med at forlænge det langvarige partnerskab frem til sommeren 2026. En væsentlig del af aftalen er målet om i fællesskab at løfte totaloplevelsen for klubbens fans til kampe i de kommende år med betydelige midler til udvikling af fanmiljø. Den nye aftale sikrer samtidig Carlsbergs kvalitetsprodukter for gæsterne i både Telia Parken og Lalandia centrene fremover.
F.C. København og Carlsberg har et af de længstvarende partnerskaber i dansk fodbold. Carlsberg har været en bestandig del af dansk fodbold i over 40 år siden Carlsberg blev hovedsponsor af det danske landshold i 1978. Siden 1999 har Carlsberg også været F.C. Københavns største partner, og det samarbejde fortætter nu minimum frem til 2026.
”Vores partnerskab med Carlsberg er særdeles værdifuldt, så vi er meget glade for den nye aftale. Den giver os en endnu stærkere fælles platform langt frem i tiden til gavn for klubben, fansene og for udviklingen af det samlede Parken Sport & Entertainment samlet set. Samtidig er det en fortsættelse af en flot fælles fortælling og rejse for to store danske fyrtårne, som vi er meget stolte af at være en del af,” siger bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment, Bo Rygaard.
En væsentlig del af aftalen er at sikre endnu bedre oplevelser for alle, der kommer til events i Telia Parken:
”En del af vores Strategi 2019+ er at skabe en totaloplevelse for alle, der kommer til vores kampe og events. Vi har haft en vækst i antallet af fans på mere end 25% i den sæson, vi netop har afsluttet. Sideløbende med den høje tilskuervækst har vi haft et tæt samarbejde med Carlsberg, om at forbedre oplevelsen for vores tilskuere ved målrettet at skabe de bedst tænkelige rammer omkring vores kampe. Med den nye aftale forpligter vi os begge til at give fanoplevelsen endnu et markant løft med nye, store investeringer i blandt andet et integreret fanmiljø og andre fan-faciliteter. Det kunne vi ikke uden partnerskabet med Carlsberg. Et af de første skridt bliver en undersøgelse blandt vores fans omkring de ønsker de har til oplevelsen til vores kampe,” siger Katja Moesgaard, der er COO i F.C. København.
Aftalen mellem F.C. København og Carlsberg blev underskrevet på Marienlyst Strandhotel af Bo Rygaard, der er bestyrelsesformand for underholdningskoncernen Parken Sport & Entertainment, der ejer F.C. København, og Peter Haahr Nielsen, den nytiltrådte administrerende direktør for Carlsberg Danmark. Marienlyst Strandhotel, der ligger i Helsingør danner i disse dage rammen om Carlsbergs nytårsmøde, hvor alle Carlsbergs sælgere fra hele landet samles for at blive introduceret til Carlsbergs planer for 2020, hvor fodboldsfesten for EM landsholdet til sommer og partnerskabet med F.C. København er en central del.
”Carlsberg har været en del af dansk fodbold i hele min levetid, og vores partnerskab med F.C. København går næsten ligeså lang tid tilbage som vores partnerskab med Liverpool FC og landsholdet. Aftalen betyder meget for os alle sammen, og derfor var det naturligt at underskrive aftalen og fejre vores lange, stærke partnerskab med F.C. København her på Marienlyst. Det er en stor dag for Carlsberg, en god dag for FCK og alle fansene, og en vigtig dag for dansk fodbold, der går et stort år i møde,” siger Peter Haahr Nielsen.
Hos Carlsberg ser man frem til at udvikle partnerskabet med F.C. København i nye retninger, der kan gøre det endnu bedre og sjovere at være fan af F.C. København.
”En central del af den nye aftale er den meget ambitiøse plan for at tiltrække yderligere fans og gøre fanoplevelsen endnu bedre. Vi vil med det samme involvere de mange passionerede fans for sammen at skabe de bedste fanoplevelser fremover. Det er et meget ambitiøst projekt, hvor vi kommer endnu tættere på fansene. Vi har en lang og stærk fælles fortælling, og den vil vi styrke og bygge videre på med nye tiltag, som fansene selv er med til at bestemme, der kan skabe store oplevelser fremadrettet,” siger Peter Haahr Nielsen.