Menu

Carlsberg Nordic støtter de danske OL-atleter i en ny kampagne

’Sammen bag de danske OL-atleter’ er titlen på Carlsberg Nordics nye kampagne, der lanceres i tæt samarbejde med Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Team Danmark. Kampagnen hylder landets sportsstjerner og sammenholdet omkring sport i forbindelse med OL i Paris 2024.

De danske OL-atleter står klar i Paris, og denne gang med Carlsberg som en stærk støttende partner. Med kampagnen 'Sammen bag de danske OL-atleter' forenes Carlsberg Nordic, DIF og Team Danmark i en fælles hyldest til de atleter, der repræsenterer Danmark på den største sportslige scene, og det sammenhold, som de repræsenterer gennem deres sport.

Anne-Kathrine Thomassen, Brand Manager for Carlsberg, udtaler om partnerskabet:

 "Vi er meget stolte over at kunne stå bag de danske atleter. Som danskere har vi en stærk tradition for at stå sammen for at kunne opnå vores fælles mål. Team Danmarks slogan og fokus på, at ’ingen vinder alene’ passer perfekt til Carlsbergs værdier. Dét sammenhold og den drivkraft vil vi gerne være med til at hylde, og det blev til kampagnen ’Sammen bag de danske OL-atleter’."

Det er Carlsberg Nordic, Danmarks mest kendte alkoholfrie øl, som står bag kampagnen. Siden sin lancering har brandet haft fokus på en social og aktiv livsstil, hvilket også er kernebudskabet i denne kampagne. Du kan se kampagnen på www.carlsberg.dk/nordic.

To olympiske atleter går forrest

 

To olympiske atleter repræsenterer kampagnens budskab, svømmeren Signe Bro og banecykelrytteren Frederik Rodenberg. I to videoer, produceret af dentsu X og FINAL Film, formidles kampagnens budskab om sammenhold. Kampagnesamarbejdet har været med til at afdække flere perspektiver, som har sikret en helstøbt kampagne. Anne-Kathrine Thomassen, Brand Manager for Carlsberg siger:

 

”Samarbejdet med dentsu X har været meget positivt. De har formået at skabe synergi mellem de kreative elementer og medieplanlægningen, som håndteres i samme bureaugruppe. Med kompetencer indenfor både den kreative retning og mediestrategi, har de formået at skabe en stærk sammenhæng. Dette har i høj grad løftet kampagnen.”

Partnerskabsansvarlig for DIF & Team Danmark Kommerciel er ligeledes begejstret for samarbejdet og kampagnens budskab:
”Det har været helt fantastisk at få en partner som Carlsberg med på holdet, der med en relativt kort opløbsstrækning frem til OL har kørt på og fået sat en masse gode aktiviteter i gang. Kampagnen er et perfekt eksempel på, hvor godt et match Carlsberg og dansk idræt er. En hyldest til sammenholdet og en anerkendelse af, at ingen vinder alene. Det er lige til at skåle på” siger Morten Mørup.

Carlsbergs samarbejde med Team Danmark og DIF trådte i kraft i januar 2024, og de fortsætter med at være olympisk partner til og med OL i 2028. Kampagnen 'Sammen bag de danske OL-atleter' vil være aktiv fra uge 30 til og med uge 32.