Menu

Café Vivaldi forlænger Carlsberg samarbejdet med 5-årig aftale - og åbner to nye caféer

Vivaldi forlænger samarbejdet med Carlsberg, der udover at skal levere til alle Vivaldis 17 caféer også skal levere til to helt nye caféer på Bremerholmen og Nørreport.

Café Vivaldi er i løbet af de sidste 20 år vokset til 17 caféer i 13 byer, siden den første Café Vivaldi åbnede i en lille blomsterbutik i Slagelse i 1999. 

Partnerskabet mellem Vivaldi og Carlsberg Danmark fokuserer på hele tiden at højne kvaliteten og udbuddet og følge med tiden og især kvinder, da Vivaldis primære publikum er kvinder. Med to nye caféer på henholdsvis Bremerholmen og på Nørreport i København forventes det, at Vivaldi vil fortsætte den positive vækst i de kommende år.

”Det er især Tuborg Classic, der sammen med Grimbergen, Jacobsens forskellige specialøl og 1664 Blanc, sælger godt, men vi har også gode erfaringer med bedre, mere eksklusiv servering af Somersby og Coca-cola. Fokus på kvalitet og udbud er muligt, fordi vi i dag har så mange haner til rådighed, og det får de to nye caféer selvfølgelig også,” siger Paw Jepsen, der er indkøbschef hos Vivaldi.

”Vi har været meget glade for partnerskabet med Carlsberg, fordi man konsekvent prøver at forbedre øloplevelsen med flere fadølshaner, højere kvalitet og bedre servering. Erfaringen med det nye fustagesystem har været godt både for gæsterne og for personalet. Gæsterne får større udbud, og fustagerne er lettere at håndtere, hvilket hjælper personalet. Da vi udskiftede vores menukort, supplerede Carlsberg et ølmenukort, der sikrede gæsterne mere viden om alle de øl, vi tilbyder, og til hvilken ret, de skal nydes. Det er en af årsagerne til, at mange gæster i dag vælger øl til maden,” siger Paw Jepsen.

I 2018 steg andelen af specialøl med 5% hos Vivaldi, og volumen generelt voksede 23% i forhold til året før.

”Vores partnerskab med Vivaldi er helt specielt, og bærer selvfølgelig præg af, at Carlsberg har været med på hele rejsen, og begge parter har nydt godt af den store succes. Vivaldi-caféerne var blandt de første herhjemme, der fik vores nye fustagesystem i hele kæden, og vi er glade for, at det har øget andelen af specialøl. Det viser at større variation og flere fadølshaner gør en forskel for restauranterne og deres gæster,” siger Brian Faurholt-Langvad, Key Account Manager, Carlsberg Danmark.

Carlsbergs nye fustagesystem, DraughtMaster™, fungerer som et lukket system, og bruger ikke CO2. Derfor øges kvaliteten af øllet, som samtidig kan holde sig frisk i op til 30 dage i modsætning til i det gamle system med stålfade, hvor øllet kun kan holde under en uge, da det fordærves af CO2. Den øgede holdbarhed sikrer større variation og flere haner.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

Corporate Affairs Director, Danmark

Rasmus Bebe

Tel +45 21 16 64 19 Email [email protected]