Fredag lancerer Carlsberg hele to nye film i serien ”The Danish Way” med Mads Mikkelsen i hovedrollen. Den første af de to film har bæredygtighed som det bærende tema i filmen om ”The Danish Way”.
Den første af de to film er optaget i Carlsbergs grundlægger, brygger J.C. Jacobsens bolig i Valby. I filmen fortæller den cyklende filosof spillet af Mads Mikkelsen om den nye bæredygtige emballage til Carlsbergs six-pack øldåser, og Carlsbergs ambition om at hjælpe forbrugerne med at leve mere bæredygtigt samtidig med kvaliteten bringes op på et endnu højere niveau.
”Snap Pack innovationen er nu rullet ud i Storbritannien, Norge og vores hjemmemarked, Danmark, og den nye kortfilm illustrerer, at Danmark er kendt for at tage bæredygtighed alvorligt, men også Carlsbergs ambition om at hjælpe forbrugerne med at leve mere bæredygtige liv. Den nye Snap Pack vil eliminere op til 76% af den plastik, der anvendes i traditionelle multipacks, og er en del af vores bæredygtighedsprogram Together Towards ZERO, der sigter mod at reducere CO2 og vandspild på vores bryggerier. Det er The Danish Way,” siger Jeppe Boel, Marketing Manager for Carlsberg i Danmark.
Den anden film, der lanceres fredag, hedder ”The Delivery” og understreger Carlsbergs danske herkomst ligesom de andre film i serien ”The Danish Way”. Vi følger Mads Mikkelsen, der igen har hovedrollen, men denne gang kører han på Christiania cykel.
Han begynder cykelturen på Bakken i Dyrehaven, derefter cykler han gennem et bageri, der laver kanelsnegle, og når til sidst frem til en Carlsberg-bar i en af Danmarks få art deco-bygninger, Stærekassen, på Kongens Nytorv ved siden af Det Kongelige Teater.
Mads Mikkelsen fortæller om opfindelser, der kendetegner Danmark, og vi hører om hvordan et ekstra hjul til cyklen skabte den berømte danske Christiana cykel; det danske twist, der har forbedret konditorfaget og skabt dansk wienerbrød; og selvfølgelig de små forbedringer, som Carlsberg har opfundet gennem tiden, der er årsagen til, at Carlsberg i dag kaldes for den måske bedste øl i verden.
”Vi fortsætter med underbygge, hvorfor Carlsberg måske er den bedste øl i verden ved at afspejle vores unikke danske tankegang og vores grundlæggers tanker om altid at gøre det bedre. Det er det, som har drevet os, siden vi blev grundlagt i 1847,” siger Jeppe Boel.
Det er igen Fold7, der har produceret de to film for Carlsberg.
”Carlsberg-historien er så rig, at det er udfordrende at bestemme, hvilken del af historien der skal deles hver gang. Vi ønskede at skabe film, der illustrerer alt som Carlsbergs unikke danske filosofi har at tilbyde, samtidig med at de stigende miljøproblemer, vi står over for, tages alvorligt,” siger Ryan Newey, Grundlægger og Chief Creative Officer, Fold7.