Soulland og 1664 lancerer nyt design samarbejde, hvor dansk mode møder fransk øl-ekvilibrisme.
Nogle veje krydses uundgåeligt. Fest med farver, mode med håndværk, personlig stil med god smag. Og nu sker det så igen, når Soulland og Kronenbourg 1664 går sammen om en limited edition kollektion, der egner sig til livet i byen og på stranden, på gaden og til festen.
Det franske ølmærke Kronenbourg 1664 blev grundlagt i 1952 baseret på opskrifter og idealer fra de oprindelige ølbryggere i Alsace. Danske Soulland blev grundlagt i 2002 og har siden været synonym med en kompromisløs men ukrukket designæstetik, inspireret af Københavns skateboard kultur og avantgardens tradition for at mikse high/low referencer. I det nye partnerskab med 1664 kombineres Soullands sans for tidsånden, med 1664's ikoniske brandmark, og resultatet er en kollektion, der hylder stilsikre looks og udsøgte (smags)oplevelser.
Kollektionen omfatter otte styles, herunder en chik badedragt, en preppy button-down shirt, tank tops og den klassiske T-shirt - alle items i tidløse, unisex designs og farveholdninger i sort, hvid, blå og marine.
"Vi er super glade for samarbejdet med 1664. Min inspiration til kollektionen tager udgangspunkt i den vibe, som jeg oplever København har, og at energien i 1664 understøtter den vibe sublimt, ” forklarer Silas Adler, der er grundlægger og kreativ direktør hos Soulland ” Den fælles stemning ville jeg manifestere, ved at lade glasset fra flasken, komme til live på tøjet. Rent praktisk har vi fundet similisten, der har helt samme farve som glasflasken – så det på tøjet ser ud som små, fine stykker glas der danner det ikoniske logo."
1664's brand manager, Amanda Lunding Smith, udtaler: "Dette samarbejde repræsenterer en unik mulighed for at bringe to verdener sammen – mode og øl. Vi deler en fælles vision om at skabe noget opsigtsvækkende og mindeværdigt, og vi tror på, at denne kollektion vil appellere til både Soulland- og 1664-fans. Det har været inspirerende at arbejde sammen med de dygtige folk hos Soulland om at skabe en helstøbt kollektion, der forener vores fælles passion for stil, god smag og sans for detaljer.”
Det forventes, at kollektionen vil blive lanceret 14. september og vil være tilgængelig eksklusivt på Soullands officielle hjemmeside.