Menu

Salling Group og Carlsberg går sammen for at få flere 0,0% i kurven

Carlsberg og Salling Group har en fælles mission om at øge salget af alkoholfri øl, så der skabes større balance mellem øllene. Det skal blandt andet ske gennem fælles tilbud og større forpakninger af de procentløse øl.

Danskerne skåler oftere og oftere i alkoholfri øl, og danskerne køber nu dobbelt så mange alkoholfri øl som de gjorde for fem år siden. Der er dog stadig mere at hente, og nu skruer Carlsberg og Salling Group yderligere op for indsatsen for at gøre alkoholfri øl mere mainstream.

Salling Group og Carlsberg har en ambition om at forsætte den flotte vækst i markedet, hvor salget af alkoholfri øl har set tocifret vækst i de seneste år – i 2024 voksede salget med 10%. Sammen lancerer de to virksomheder en række tiltag, der skal få flere procentløse øl i indkøbskurven. Det handler ifølge Carlsberg om at gøre forbrugerne opmærksom på, at de har et valg.

”De alkoholfri øl har taget et enormt spring på både kvalitet og smag, og flere og flere vælger det til. Det er positivt, og vi vil gerne støtte op om at vælge de alkoholfri øl mere til i hverdagen. Her vil vi særligt gerne have flere unge til at få gode oplevelser med alkoholfri øl,” siger Anne-Kathrine Thomassen, Brand Manager for alkoholfri øl.

Mere balance på ølhylden

Helt konkret kommer forbrugerne i de kommende måneder til at mærke en række tiltag, der skal skabe større lighed mellem øllene. Det sker blandt andet gennem lanceringen af større forpakninger. Fra uge 18 har man kunnet finde Alkoholfri Tuborg Classic 18-pack som en fast del af sortimentet i føtex og Bilka. Og så balancerer Salling Group sine tilbud på øl ved at sidestille prisen på alkoholfri og almindelige øl. Det betyder fx, at når der er tilbud på en 18-pack almindelige Tuborg i Salling Groups varehuse, vil den alkoholfri Tuborg Classic fremover også være inkluderet i tilbuddet.

”De større 18-pack alkoholfri øl nu bliver en fast del af sortimentet og samtidig sikrer vi, at de gode tilbud både gælder øl med og uden alkohol. Vi mener, det er et vigtigt skridt i at sikre tilgængelighed og synlighed. Og det er kun rimeligt at forbrugerne kan vælge tilbud til samme pris,” siger Jean Ladehoff, kategoridirektør fra Salling Group.

Endelig et 0,0-resultat vi kan skåle på

For at øge synlighed og tilgængelighed af alkoholfri øl arbejder Salling Group og Carlsberg også sammen med DBU. Til sommer lanceres en kampagne med budskabet: "Endelig et 0,0-resultat, vi kan skåle på" – en kreativ kobling mellem alkoholfri øl og fodboldens verden.

Kampagnen udkommer I forbindelse med kvindelandsholdets EM, hvor der fra starten af juni på udvalgte Bilka parkeringspladser vil være sjove aktiviteter for de danske fans, præmier, og uddeling af alkoholfri Carlsberg Nordic på fad. Også i føtex vil kampagnen være synlig via tydelig markedsføring, og Carlsberg Nordic synliggøres mere.

”Der er et rigtig godt match mellem sport og alkoholfri øl – og vi vil gerne bruge lejligheden til at give forbrugerne mulighed for selv at opleve, hvor velsmagende alkoholfri øl er i dag,” siger Anne-Kathrine Thomassen fra Carlsberg, der vil forsætte med at udvikle fælles initiativer med Salling Group for at styrke tilvalget af alkoholfri øl.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

Corporate Affairs Director, Carlsberg Danmark

Rasmus Bebe

Tel +4521166419 Email [email protected]