Et nyt sponsorat fra Carlsberg Nordic skal være med til at gøre padel til Danmarks næste folkesport og udbrede kendskabet til det alkoholfri alternativ til de danske forbrugere.
Padels popularitet er eksploderet. På bare to år har sporten set en stigning af medlemsklubber på 111 pct., og nu får landets mange padelspillere en ny mulighed for at spille endnu flere kampe.
I tæt samarbejde mellem Dansk Padel Forbund og Carlsberg Nordic har man udviklet Carlsberg Nordic Padel League, der skal hjælpe det nystartede forbund med at gøre sporten til Danmarks næste store folkesport.
”I disse år oplever padel en interesse ulig nogen anden sport, så vi er enormt stolte og glade for at få en partner af Carlsberg Nordics størrelse med ombord. Med deres kompetencer og erfaring kan de være med til at løfte sporten til nye højder,” siger sekretariatschef i Dansk Padel Forbund, Kristoffer Jørgensen.
Der er syv gange så mange padelbaner som i 2010, og hos Carlsberg Nordic glæder man sig over, at man igen skal være sponsor for en fremadstormende sport.
”Carlsberg har altid dyrket sportsponsorater, så det giver rigtig god mening, at Carlsberg Nordic starter et sponsorat med Dansk Padel Forbund, og vi glæder os til at gøre sporten endnu mere udbredt,” siger Stefanie Jessen, Brand Manager for Carlsberg Nordic, og fortsætter:
”Padel er i lyntempo ved at blive Danmarks uofficielle nye folkesport og ligesom med fodbold, så går Carlsberg ind og støtter op om dette fra start af. Da Carlsberg i 1978 bliver sponsor for fodboldlandsholdet, var bryggeriets sponsorat med til at ændre fodbolden fra en amatørsport til en professionel sport. Og vi håber da, at vi kan gøre det samme igen.”
Sports- og øloplevelser for alle
Carlsberg Nordic har i mange år sponsoreret motionsløb, men nu vil brandet også fokusere på sport, der dyrkes i fællesskab, til at gøre alkoholfrit øl endnu mere relevant.
”Gennem vores partnerskaber med sportsbegivenheder har Carlsberg Nordic banet vejen for at flere danskere vælger et alkoholfrit alternativ. Vores ambition er, at alle forbrugere skal vide, at der altid er et alkoholfrit alternativ, og her er sponsoratet med Dansk Padelforbund en løftestang,” siger Stefanie Jessen
Senest havde Carlsberg Nordic stor succes med netop det, da man sponsorerede Tour De France Grand Départ i København.
Det nye sponsorat løber over en toårig periode, hvor man har udviklet tre yderligere ligaer ved navn Carlsberg Nordic Padel League, Carlsberg Nordic Padel Series og Carlsberg Nordic Veteran Tour. De fire ligaer fordelt over landet skal udover at udbrede kendskabet også være med til at gøre sporten mere tilgængelig for alle.
”Med de i alt fire ligaer fordelt over landet er der plads til alt fra nybegyndere til de letøvede og rutinerede. På den måde er ligaen med til at skabe en masse gode sportsoplevelser for alle,” siger Kristoffer Jørgensen.
Det nye sponsorat betyder også, at Carlsberg Nordic bliver trøjesponsor på det danske padel landshold.