Carlsberg Danmark lancerer Somersby Pear i et marked, der er tyvedoblet siden lanceringen af Somersby Apple for et år siden.
Carlsberg Danmark lancerer Somersby Pear i et marked, der er tyvedoblet siden lanceringen af Somersby Apple for et år siden.
Somersby har været den store drivkraft bag et stærkt voksende marked for cider med alkohol. For et år siden kom Somersby Apple i handelen, og på trods af perioder med udsolgt blev salget i 2008 seks gange større end forventet.
Den nye cider har vist, at der er et marked for cider i Danmark, og salget i detailhandelen viser en tyvedobling af salget af cider med alkohol i perioden april-oktober 2008 i forhold til samme periode i 2007 (Nielsen-tal).
Somersby retter sig imod en række situationer: Drink med kolleger efter arbejde, grillfesten, frokosten i det grønne, ferniseringer, bryllupper m.v. Og så har kvinderne taget den nye drik til sig. For mens over 80 procent af alt øl drikkes af mænd, så drikkes 55 procent Somersby cider af kvinder.
"Somersby Apple har fået en fantastisk modtagelse. Cider har længe været en overset kategori i Danmark, og vi vil honorere den store interesse med den nye Somersby Pear. I udlandet ser vi, at pærecider er mindst lige så populært som æblecider", siger marketingchef Martin Andersen, Carlsberg Danmark.
Den nye Somersby er brygget på pærer og sælges både i 33 cl. flasker og dåser.