Menu

Monster får ny energi 1. september

Fra 1. september 2016 overtager Carlsberg ansvaret for Monster Energy, og udvider porteføljen med et af verdens største energimærker.

I Monster Energy får Carlsberg en ekstremt kompetent partner, som har stor erfaring inden for kategorien. Med Carlsbergs eksekveringsstyrke er der således skabt et stærkt makkerpar.

”Monster er ved at blive indarbejdet i vores planer og aktiviteter for 2017, for at sikre det momentum, som Monster kommer med. Så vi bygger videre på de planer, som Monster har for deres brands”, siger Mark Kenny Petersen, der er Commercial Manager for Energy i afdelingen for Marketing Soft Drinks.

De sidste 12 måneder vokser energikategorien med 12,8% i værdi ifølge Nielsen*. Monster Energy har i samme periode haft en værdiandel på 14%, og er vokset med 14,2% de seneste 12 måneder målt på værdi i Danmark.

”Lige nu arbejder vi på at sikre en god integration af en ny stærk samarbejdspartner ind i de arbejdsgange, der gør Carlsberg til en stærk partner. Vi skal derfor arbejde på at give Monster indblik i, hvordan vi eksekverer og arbejder med stærke brands. Samtidig skal vi lære af deres store erfaring fra en kategori, der er i kraftig vækst, og på den måde forene det bedste fra begge verdener,” siger Mark Kenny Petersen.

Sammen med Carlsbergs muligheder for butiksindsats, logistik og aktivering i On Trade kan Monsters sortiment og brand bidrage til væksten i Energimarkedet. Dermed bliver Carlsberg Danmark en stærk samarbejdspartner i Energi med Burn og Monster, som vil hver have deres klare rolle i porteføljen.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst: