Menu

Microsoft lancerer kæmpe kampagne om øl fra Carlsberg Laboratoriet

Carlsberg Laboratoriet i Valby er i fokus, når Microsoft i dag lancerer en ny global reklamekampagne, der sætter fokus på innovationer ved hjælp af Microsoft-teknologi.

Det er den nye sensorteknologi, som Laboratoriets gærprofessor står i spidsen for, som er hovedhistorien i kampagnen. Målet med gærprojektet er at skabe en sensorplatform, der ved hjælp af kunstig intelligens kan vurdere de data, som sensorerne opfanger. Reklamekampagnen fortæller, hvordan Microsofts teknologi kan bruges til øludvikling.

Gennem de sidste 18 måneder har Carlsberg og Jochen Förster, der er gærprofessor på Laboratoriet, arbejdet tæt sammen med forskellige teams hos Microsoft for at fortælle historien om samarbejdet, samt hvordan Laboratoriet i de sidste 142 år har arbejdet på at skabe bedre øl ved hjælp af de nyeste opdagelser, opfindelser og nyeste teknologi.

Projektet har bl.a. været hovedattraktion på forskellige B2B Microsoft konferencer, men med den nye kampagne tager Microsoft endnu et skridt for at fortælle om det banebrydende projekt.

Planen er, at reklamekampagnen har præmiere i USA, men sidenhen skal vises i Storbritannien og Tyskland. I USA kører kampagnen allerede i denne uge i både fjernsyn, online video, bannerannoncering og sociale medier. TV-reklamen kører på de store amerikanske netværk (NBC, CBS, ABC, FOX) og kabel-TV (ESPN, CNN osv.) samt i sportsmedier (NBA basketball, NHL hockey osv.) samt nat- og nyhedsprogrammer.

Se den første af mange film i kampagnen her:



Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst: