Menu

Jensens Bøfhus indgår 5-årig aftale med Carlsberg

Carlsberg skal fremover levere drikkevarer til Jensens Bøfhus i et partnerskab, der vil sikre flere fadølshaner, bedre kvalitet og mere fokus på servering af Carlsbergs kvalitetsøl samt Coca-Colas drikkevarer.

Jensens Bøfhus, der er en af landet største restaurantkæder, har valgt Carlsberg til at levere drikkevarer på tværs af restaurantkædens 22 restauranter over hele landet.

Partnerskabet mellem Jensens Bøfhus og Carlsberg kommer til at fokusere på premiumisering af øl-porteføljen med fokus på de to største ølmærker, Carlsberg og Tuborg, og Carlsbergs mange specialøl som Jacobsen og Grimbergen samt Coca-Colas produkter.

”Vores hjerte banker for Jensens Bøfhus, og er en kæmpe spiller på den danske restaurantscene. Derfor er vi super glade for igen at kunne tilbyde de mange tusinde gæster et bredt sortiment af vores kvalitetsprodukter. Jensens Bøfhus er på en spændende rejse mod tidligere tiders storhed, og arbejder allerede med kvalitet, service og premiumisering – alle parametre som partnerskabet med Carlsberg vil understøtte,” siger Rune Christensen, Key Account Manager, Carlsberg Danmark.

”Vi kommer især til at fokusere på kvalitet og service, perfekt eksekvering af Coca-Cola porteføljen, og vi sætter vores stærkeste brands i spil. Udvidelsen af fadølsporteføljen er forankret i det nye fustagesystem, vi kalder DraughtMaster, der netop sikrer større udbud og højere kvalitet til gavn for begge parter – og især for gæsterne på Jensens Bøfhus,” siger Rune Christensen.

Parterne vil i løbet af april og maj måned implementere Carlsbergs nye DraughtMaster system og fokusere på uddannelse af personalet og andre personaleaktiviteter, der skal sikre viden om øl og bedre servering af både øl og læskedrikke.

”Vores nye partnerskab med Carlsberg er godt for gæsterne, for Jensens Bøfhus, og for Carlsberg. Gæstetilfredsheden er allerede markant stigende på vores restauranter, og vi håber at øge tilfredsheden yderligere ved at tilbyde større og bedre udvalg af øl. Det skal være gæsterne, der selv bestemmer, om de vil have Tuborg Classic, Carlsberg Pilsner eller én af de mange specialøl fra Jacobsen eller Grimbergen til deres bøf eller spareribs. Udbuddet bliver ikke længere en begrænsning,” siger Anders Nikolaisen, CEO, Jensens Bøfhus.

”Vores andel af specialøl har været for lav, og vi vil gerne tilbyde gæsterne et større udvalg og højere kvalitet. Carlsbergs nye fustagesystem, der giver mulighed for flere fadølshaner og dermed større udvalg af specialøl, har været en afgørende faktor for det nye partnerskab. Derudover sætter vi fokus på kvalitet og servicering, som bliver højeste standard, men til samme pris. Sidst, men ikke mindst, vil vi gerne gøre en ekstra indsats for de gæster, der ikke drikker øl. Derfor tilbyder vi nu Coca-Cola, som fortsat har verdens største og bedste læskedrikportefølje,” siger Anders Nikolaisen.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst: