Menu

Jacobsen Festbier 2017 er en ægte brobygger

Husbryggeriet Jacobsen lancerer øl med masser af slovensk humle tilsat Angelica rod til Aarhus Festuge og Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017.

Jacobsen Festbier 2017 er brygget til Aarhus Festuge og Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017. Det er femte gang, at Husbryggeriet Jacobsen leverer årets Festbier, og denne gang er Jacobsen Festbier 2017 helt speciel, og brygget for at brygge broer.

”En af største politiske udfordringer i dag er dybden af vores politiske uenigheder. Men vi er slet ikke så forskellige. Derfor har vi på Jacobsen ønsket at bygge bro med Aarhus Festbier 2017,” siger Morten Ibsen, brygmester hos Husbryggeriet Jacobsen.

”Jacobsen Festbier 2017 er brygget efter den europæiske bryggetradition, men med masser af humle, som amerikanerne elsker. Humlen er en smuk variant fra Slovenien, ligesom den amerikanske præsidentfrue, og vi har tilsat Angelica rod, der deler navn med den tyske kansler. Det giver en lidt tørrende bitterhed hen over tungen. Alt det har vi tilsat et smil, og på den måde vil årets Aarhus Festbier 2017 bygge bro over Atlanten og mellem de europæiske nationer,” siger Morten Ibsen.

Jacobsen Festbier 2017 har fået en dyb ravrød farve med et cremet vedholdende skum. Den har en rig maltfyldig duft af jasmin, skovmærke og nyslået hø fra den tilsatte humle. Smagen er sødlig med diskret bitterhed og en sprudlende mundfornemmelse, og derfor velegnet til ovnstegt gris, rotisseristegt hane eller pizza og andet godt fra madboden.

I år foregår Festugen fra den 25. august til den 3. september under temaet ’Bridging’. På tværs af kunstarter mellem bydele, alder, viden, interesser, genrer og oplevelser vil der blive bygget bro. Hos Aarhus Festuge var man derfor begejstrede, da Husbryggeriet Jacobsen første gang fortalte om den brobyggende bryg.

”Jacobsen har de seneste fem år leveret den ene fremragende Festugeøl efter den anden, men Jacobsen Festbier 2017 er ikke blot et udtryk for den kvalitet, som er et ufravigeligt krav til alt, vi præsenterer Festugens gæster, den illustrerer også det, vi gerne vil fortælle gæsterne og omverdenen om nye forbindelser og fællesskab. Det bliver der rig lejlighed til både at diskutere, opleve og nu også smage på i Festugen” siger direktør for Aarhus Festuge, Rikke Øxner.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

PR Specialist, Danmark

Jacob Bulow Hansen

Email [email protected]

Aarhus Festbier 2007