Menu

Ingen påske uden Tuborg Påskebryg

Tuborg Påskebryg ligger suverænt i top, når danskerne vælger øl til påske. Det fejrer Tuborg med P-dag fredag den 31. marts.

Tuborg Påskebryg har eksisteret siden 1913 og er i dag den mest solgte påskebryg i Danmark. Med et salgstal der er over dobbelt så højt som den næste påskebryg i rækken, indtager Tuborg ifølge Nielsen Dagligvare Indeks en klar førsteplads langt foran resten af feltet.

”Tuborg Påskebryg er en klassisk stærk sæsonpilsner med god fylde, frugtighed fra gæringen og rigelige mængder af ristede malte til at skabe den ravgyldne farve og smag. Her er det de helt traditionelle råvarer, der skaber øllet,” siger brygmester på Fredericia Bryggeri, Mikkel Laust Broe, der mener, at det er opskriften på Kylle Kylles succes blandt danskerne.

Siden 1965 har Tuborg Påskebryg i folkemunde heddet ”Kylle Kylle” på grund af etiketdesignet med den glade påskekylling.

I år giver Tuborg den ekstra gas på P-dag med et påskeoptog med selveste Kylle Kylle i skræddersyet kostume, Kyllepiger i gule tylkjoler, og et polkaspillende orkester, som spiller Kylle-sangen.

Hestevognen kører gennem de københavnske men også de århusianske gader.

”Vi kommer til at lave aktivering på P-dag i Gothersgade, Vestergade og ved Åen i Århus. Det er et nyt tiltag, som skal styrke vores samarbejde med barer og restauranter og huske forbrugerne på, at Påsken er lige om hjørnet. Tanken er at det skal brede sig til hele Danmark i 2018,” siger Morten Humle, som er Instore Solution Manager i Carlsberg Danmark og manden bag P-dag.

Tuborg besøger følgende barer i København:

Vestergade: Heidis kl. 20:59 (release), Guldhornene, Farfar, Tørst, A-Bar, Tyrolia, Cucaracha Bar, Mini Bar, Andys Bar, Kostbar, Davinci, Aloha, Stereo Bar, Generator og Natcafeen.

Tuborg besøger følgende barer i Århus:

Sherlock Holmes kl. 20:59 (release), London, The Golden Lion, Tir na Nog, Oops, Waxies, Fidels, The Australian Bar og The Mexican (sidste stop).

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst: