Bar Jacobsen er et produkt af Carlsbergs ønske om at åbne et sted, hvor de hurtigt og effektivt kan teste deres produkter af i det rette miljø. Et miljø, hvor de er i øjenhøjde med forbrugeren, og som er med til at skabe den tilsigtede forbrugeroplevelse.
“Bar Jacobsen er et sted, hvor folk kan møde de populære specialøl fra det lille husbryggeri Jacobsen på de helt rigtige præmisser. Både hvad angår servering og viden om øllene. Vigtigst af alt er det et sted, hvor vi kan give folk en god øl og mad oplevelse.” Siger Jonas Bjarkow fra Carlsberg.
Kvalitet er et bærende element i Jacobsens brand identitet, hvorfor den høje kvalitet naturligvis også skulle integreres i udviklingen af Bar Jacobsen konceptet.
“Vi har ønsket at skabe en hyggelig og afslappende atmosfære med en løsning, hvor vi har kombineret Jacobsens brand identitet med en simpelt skandinavisk tilgang til interiør. Derfor finder du mange visuelle referencer, ligesom planter spiller en stor rolle i rummet, bl.a. i form af den otte meter lange plantevæg. Der kan trods alt ikke brygges øl uden planter.” Lyder det fra Simon Nygaard fra Wonderland.
Selvom øl spiller den centrale rolle på Bar Jacobsen, har det også været vigtigt at sætte den rette menu til stedets sultne gæster. Derfor har den erfarne, restauratør og gastromand, Søren Haahr stået for maden, som er et økologisk bud på et hurtigt og smagfuldt alternativ til en klassisk frokost.
“Vi er vilde med Jacobsens stil, som passer godt til os og vores nye sted, hvor vi bl.a. serverer charcuterie og fish n’ chips. Retter, der går perfekt i spænd med specialøllene fra Jacobsen.” Siger Søren Haahr, der også driver restauranterne Nose2tail Madbodega og Meat & Seafood i kødbyen.