Menu
ZeroIrresponsibleDrinking.jpg

ZERO

IRRESPONSIBLE DRINKING

Vores øl er kernen i sociale lejligheder, ligesom de har været i århundreder. Det er det, vi vil have. Men vi vil også have, at de bliver nydt ansvarligt, og derfor har vi sat en ambition for et samfund med NUL uansvarligt drikke.

I 2030 ønsker vi at se forbedringer på uansvarligt drikke i hvert af vores markeder. I 2022 er vores mål altid at tilbyde en alkoholfri brygge, hvor vores øl er fundet, at 100% af vores emballage indeholder ansvarlige drikkebeskeder, og at hvert marked driver et ansvarligt drikkepartnerskab.

VORES MÅL

2030

2022

  • 100% af vores markeder forbedres på ansvarlig drikkeri år efter år
  • 100% tilgængelighed af alkoholfrie bryg (AFB)
  • 100% ansvarlig drikkebesked gennem emballage og brand aktivering
  • 100% af vores markeder driver partnerskaber for at støtte ansvarligt forbrug

 

Vores tilgang mod NUL

Vores tilgang består af tre måder, hvorpå vi kan støtte forbrugere og samfund med at reducere det skadelige brug af alkohol:

 

AKTIVER

Vi tilbyder et bredere sæt af alkoholfrie valg, som forbrugerne kan vælge ved forskellige lejligheder.

INFORMERE

Vi hjælper vores kunder med at træffe informerede valg ved at sætte ansvarlige drikkesymboler og information om ernærings- og ingrediensoplysninger på vores emballage og online.

TILSKYNDE

Kommunikere gennem vores mærker søger vi at engagere forbrugerne i den ansvarlige drikkedag.

Støtter globale mål

I vores bestræbelser på at forebygge misbrug af alkohol støtter vi bæredygtig udvikling mål 3. Mere specifikt bidrager vi til mål 3.5: at styrke forebyggelsen af skadelig brug af alkohol. Og gennem vores kampagner "Ikke drik og kør", bidrager vi til mål 3.6: at halvere antallet af dødsfald og personskader fra trafikulykker.

Handlinger mod NUL

Thoroughly Moderne in Paris

La Moderne, en ny konceptlinje i Frankrig, har nogle lyse ideer om at opmuntre til ansvarligt drikkeri og samtidig forbedre baroplevelsen for forbrugerne.

Sponsoreret af Kronenbourg tilbyder La Moderne en bred vifte af alkoholfrie drikkevarer, herunder vores øl, tilskynder forbrugerne til at skifte mellem alkoholiske og alkoholfrie drikkevarer og tilbyder en let snack med enhver alkoholholdig drik.

76

underage drinking campaigns in 2017

36

retail partnerships involved in our underage drinking campaigns

78m

people were reached by resonsible drinking campaigns

Thirsty for more?

Explore our other ambitions